Friends

Rabu, 28 Julai 2010

legenda seribu kekasih

Legenda Seribu Kekasih....

Pelik je kan tgk tajuk zie kali nie....."Legenda Seribu Kekasih" ape nie ader seribu kekasih dlm diam ke?wa.......hebatkan org tue..sgt hebat sbb ader seribu kekasih dia..mcm mane lah nak bagi2 mase kan..adoi..... klu zie jumpa orh nie zie nak sekek je kepale dia sbb x setia..hhehehee....klu ader sesiapa yg penah wat mcm nie bagi tahu zie ye...nak belajar mcm mane nak mgayat dan pikat hati org sampai leh ader seribu kekasih....

Hehhee..kene tipu je kan...sebenarnya "Legenda Seribu Kekasih" nie tajuk sebuah novel dan penulisnya Diya Elora. keluaran Utusan Publications & Distributors Sdn Bhd. Best tau ceritenya....bukan bercerite mengenai dia ader kekasih sampai seribu..tetapi menceritekan ttg kesucian cinta tue sampai ke akhir hayatnya...bercinta tanpa jumpa, bercakap dlm fon tapi just berutusan surat sahaja.suci kan...x mcm budak2 zaman sekarang nie...pelik-pelik je kes jenayahnya terutama kes buang bayi dan tangkap khaluwat....mtk2 kawan2 dijauhkan ye....cume zie nak bagi tahu je lah kes cerite nie mcm pelik je mase perkahwinan nya..tue je mcm x puas ati...mane ader org bernikah just pegantin perempuan dengar kat fon je..pelik sungguh..bukan jauh pun dekat je seorang kat kl seorang kat terengganu. still kat malaysia kan so..blh je klu nak nikah wat majlis tue betul-betul. tapi cerite nie mmg sedih sgt2 zie bace pun siap ngis-ngis lagi...heehhee..hati zie kan lembut mudah tersentuh dan menagis... nie zie share eh snopsisnya..

                          " Cinta sofea adalah suci,dia rela berkahwin dengan Firdaus walau tidak penah kenal dengan lelaki itu, mahupun suaranya tidak pernah menyapa ke pendengaran sofea. namum, takdir Tuhan Maha Berkuasa, panas tidak berpanjangan. pada hari yang dijanjikan untuk bertemu dengan suaminya, dia diketemukan dengan sekujur tubuh yang telah kaku dan bisu. sofea sanggup menipu diri sendiri dan rela apabila dikatakan gila kerana bertanggapan Firdaus masih bernafas di maya ini. surat-surat cinta Firdaus menjadi api membakar lilin semangat sofea untuk terus hidup bertemankan bayang firdaus."

Mesti lepas nie ko org tercari2 buku nie kan..hehe..zie pun dpt kat pepustakaan je buku nie...ssh gak nak dapt buku nie sbb keluaran lama sebenarnya.....
nie zie bagi pic novel tuk ko org nya kalau nak cari tue senang sikit nanti...



k...guy da...nie je yg dpt zie share dangan ko org semua...next time jumpa lagi eh....ingat tau mulakan diri anda dengan senyuman yang paling panis...

Isnin, 26 Julai 2010

petaka masuk umah baru

entry nie dh lame dh zie nak buat tapi x sempat2 gara2 zie buat stock baju kanak-kanak nie...tgk lah..x banyak pun buat x sempat mane nak buat..dgn keje lagi.so hujung minggu je lah zie dpt buat..sbb tue zie cakap zie bz sgt2.. tgk2 lah ye baju tue tuk anak klu nak sepasang pun blh zie ader jual kain pasang nya. murah2 je zie jual...


Nie zie nak cerite ttg mase mula2 zie masuk umah baju kat ampang...sbelum nie zie dok s.alam pastu pindah ampang..mase ari zie nak pindah zie masuk kan barang2 je dulu esok nya zie baru dok umah tue...first day mase antar barang-barang zie kan....masuk je bilik yg zie sewa sambil bawak beg baju tetibe je terase sakit je kat kaki x tahu lah kenape zie raba2 lah kat tapak kaki ader rase something yang tajam je bila zie tarik tgk ader kaca dan darah..adoi sakitnya...pastu zie cakap lah kat k.lin tue ader kace lah. zie dan akak tue cari2 lah dari mane kace tue datang..rupanya cermin tingkap bilik zie pecah.......kes budak2 kat blog tue lah main bola pastu kene cermin tingkap kat bilik zie tue...k.lin yang dok umah tue x perasan pun cermin tue pecah lagi pun cermin tingkap tue baru je pecah klu tgk dari kesan nya........yang buat zie pening nie brg banyak lagi kat dlm kereta nak angkat.zie baru je angkat 2 beg je nie ader byk lagi brg nak angkat....dah lah umah tinggi tingkat 3 pastu x der lif tau blog tue...sabar je lah...nasib baik lah zie ader bawak kawan..so zie pakse dia angkat semua barang2 dlm kereta tue..sementara tunggu tue zie bersih-bersih kan lah cermin tingkap dari bilik tue dan letak ubat pati gamat tuk behentikan darahnya... lepas tue zie pi lah kelengkapan kat tesco ampang adoi nak jalan tue tuhan je lah yg tahu sakitnya...tapi kan mase beli2 barang tue kan zie lupa lah kaki luke kene kaca sbb dok sibuk cari brg dan shopping..heheh..blh x mcm tue hahhaa...abis shopping masuk kereta terase balik pulak rase sakit nya..hahhaa...ingat balik kelakar je....(sory lah x der gambar x sempat lah...)

Tue kes ari petama tau nie lepas beberapa minggu lepas tue lagi lah parah kemalangan yang zie hadapi tau...tgn zie luke sbb kene pisau yang baju je beli... bukan luke biase tau...x pecaya tgk video nie dulu..
video
tgk dari luke tue ko org msti x pecaya kan separuh dari kuku terbelah dua kan...mase kejadian tue darah mancut2 keluar kat lantai kat singki penuh dh darah...so mase tue panic sgt2..dak2 umah makin lari sbb takut adoi.....nak kene kan air takut kepedihan luke tue...so zie mintak tolong ila ikat tgn zie dgn tawel kecik tuk behentikan pendarahan tapi mase tue darah tetap gak keluar tgn dh biru dh tangan so tepakse lah bukak towel tue....darah keluar gak sikit2 mase tue...nak pi klinik zie takut sgt2.fikir kalu dia cuci pedih sgt2 tue yg x thn tue..nak kene kan air pun zie takut lagi lah nak pi klinik taruk ubat..Allah je lah tahu betapa takutn n kecutnya perut nie...k.lin suruh letak minyak gamat pastu balut je.satu mlm tue balut je lah dgn kapas pencuci muke tue..
esok pi gak lah keje tapi tgh x leh nak tulis...heheee....tq pada ila sbb jadi nurse zie mase tue..hehee tolong sapu ubat tolong balut kan...(video tue esok paginya so luke pun dh kering dah) 2minggu gak lah zie jadi cacat skejap makan ke pape ke smua perlukan petolongan org utama yg jadi magse ila..hehehee...3 ari zie x kene kan air kat luke walaupun setitik dan x penah pun pi klinik...heheh takut lah...so kesannya sampai skrg walaupun dah baik luke luarnya tapi stil lagi sakit sebenarnya ader lah rase nilu2 tue lagi....

zie  nak cerite semua nie sbb ingat ttg entry aisumi nak masuk umah baru..so zie slalu ingat bila zie masuk umah baru zie gak..hehehehe

Ahad, 25 Julai 2010

Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan

salam semua..salam jumaat..hehe..ari nie mesti ramai yang tersenyum kan sbb dh jumaat yeyeyyeee...esok cuti ari sabtu dan ahad leh pi jalan2 n tido je....hahhaha..yang kaki malas nak keje mcm zie nie ari nie lah yang ditunggu-tunggu tau... nie tadi bosan2 zie jumpa lah Rahsia mengenal wanita dari cara berjalan saje je...pelik je kan cara kite berjalan pun ader maksud...x tahu lah betul ke idaknya..dari cara kite bjalan dh tahu kite nie mcm mane ape semua...kalau mcm tue zie nak bkawan dgn org yg berjalan suka menunduk sbb org mcm nie blh simpan rahsia sikit...hehehe....bace lah kat bawah nie..just nak share je ape yg zie jumpa...
 

1. Jika berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah. Golongan wanita yang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur, kalau berbual, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya. Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Padahal, wang yang dimilikinya itu masih banyak kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.

2. Jika berjalan, sering menoleh ke kanan and kiri. Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri,dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Konon wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.

3. Jika berjalan suka menunduk. Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hati wanita dengan cara berjalan menunduk ini, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.


4. Jika berjalan menatap lurus ke depan. Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, bukan senang hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meski pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas.

5. Jika berjalan badan bergerak ke kanan dan kiri. Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia dianggap kecil. Padahal masalah itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.
6. Jika berjalan badan tampak tegak. Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan sifat-sifat romantiknya.

7. Jika berjalan seperti zirafah. Maksudnya, ketika melangkahkan kaki ,badannya ia kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.

selamat mengenali kawan perempuan ye...hhehheee
 

Isnin, 19 Julai 2010

kenduri di kampung

salam semua...
mane lah zie mghilang kan hujung minggu nie..heheh....hujung minggu nie zie cuti lah balik kg..ader kenduri kat kg biase lah kenduri tahlil tuk semua arwah atuk2 zie.... semoga allah mencucuri rohnya...sbenarnya zie x penah pun nak merase kasih sayang atuk pun....semuanya pergi semasa zie kecik lagi...atuk2 sebelah emak meninggal semasa zie x lahir lagi pastu sebelah atuk dpt merase sekejap je sampai umur zie 12thn x puas pun merasa kehadirannya....ingat lagi dulu mase kecik2 zie suke pakai gaun pastu naik motor ikut atuk dan nenek naik motor pi pasar..penah skali tue zie excident tapi x teruk lah...mula2 rahsiakan kat emak sbb takut emak x kasi ikut atok pi pasar lagi..heheh..pasar parit sulong mmg the top dari dulu sampai skrg makin top lah..hehee...(zie sampai x leh nak miss pi pasar setiap balik kg) bila ingat kembali masa zaman2 kecik rase mcm nak gelak2 je nak ngis pun ader gak...pastu dulu mase kecik2 suke gaduh dgn adik..heheee...dulu mase arwah atuk ader slalu dpt mainan tue paling best.heheee..tapi semuanya dah hancur gara2 abg punya pasal...zie cume merasa sekejap je kasih sayang atuk dan nenek terase tak puas pulak...kdg2 terbayang tentang kewujudannya disekeliling semasa kat umah kg lagi2 mase waktu raya.....kdg2 sayu je rasanya.....arwah atuk zie meninggal semasa bulan pose disebabkan excident kat depan umah..ingat lagi mase tue...atuk beli kacang hijau soto tuk berbuka..kueh2 pun ader... sedih je mase tue.mak cakap nasib baik mase bulan pose sebelum atok meninggal mak ader masak kan soto dan bubur kacang so emak x lah rase terkilan sgt....(walaupun emak cume seorang menantu) tue lah bulan pose yang paling sedih dan hari raya yang tak bermakna....sampai skrg kalau dh nak dekat waktu raya dgar takbir teringat arwah atuk sbb kene marah mase kecik2 zie nak tgk cerite x nak dgar takbir. sampai nangis2 sbb nak tgk cerite pye pasal..hehhee... selepas atuk meninggal 3-6bulan lepas tue nenek pulak meninggal kami tuk slamanya...sepanjang tempoh tue nenek mmg tenat sakit tue.....wa...dah panjang dah x nak lah cerite ttg atok n nenek sedih je nak pose dan raya nie lagi lah terase......rase mcm baru je dia org meninggal kan zie terase lagi mcm zie tido sebelah dia org lagi...

sebenarnya zie nak cerite ttg kenduri kat kg lah...fuh dh melencong kelain pulak..adoi...zie nak cerite ttg kemeriahan kenduri kat kg yang semakin pupus dan x akan terdapat di semua tempat terutamanya di bandar2 besar mcm kat kl nie...
kenduri kat kg x der pun buat katering nie semua..semuanya hasil dengan kejesama org kg dan jiran2 sebelah...tue lah kepentingan jiran2 time susah dia dtg tolong...yang bestnya ramai yang datang lepas tue setiap org yang datang bukan balik dgn tangan kosong tau..tuan rumah mesti kasi bekalan iaitu dipangil berkat tuk suami dan anak2 makan...ye lah mcm sbagai upah lah sbb dah tolong masak...hehehhe....so x payah lah dia org masak lagi...pastu sbelum dia org balik tue mesti makan dulu..pagi ader serapan,tgh ari ader makan tgh ari,ptg ader makan lagi,mlm pun ader makan lagi...wa...byk nya makan..hehehe...mmg best mase nie...dpt makan byk..sbb tue ayam pun lebih dari 30 ekor kene order klu ikan nak 10kg lah jugak...ramai tau yang dtg umah zie ader lah dlm seratus lebih....tapi kene masak tuk 2 kali ganda dari yang datang sbb tuk berkat pulak. org lelaki yang dari surau bace tahlil pun dpt berkat gak tau. so mmg meriah sgt2...zie x sempat sgt nak ambik gambar byk2 nie je yang zie sempat.....





nie pulak anak2 buah zie yang tukang kacau....hehheee






nie je lah kesah zie tuk kali nie.....kepada yang penah mengalami kemeriahan nie...hargailah mase2 nie..sbb satu hari nanti kite akan amat merinduinya sgt2 sbb amalan ini semakin pupus....zie pun akan cube tuk kekal kan amalan ine... sbb ini budaya kite...

Ahad, 11 Julai 2010

bbq

salam semua...harap2 semuanya sihat2 ye.....klu sakit cepat2 pi klinik tau..kesihatan mesti kene jaga tau..(best pi klinik dpt mc...hehhe..leh goleng2 kat umah)... hujung minggu nie ko org smua buat ape? mesti best kan dpt jalan2 yang ader pi gethering geng blogger 2010 (rugi x pi...)bukan jauh pun zie nak pi dekat je.... aisumi dh ajak dah pi...sory lah bz lah..lagi pun zie nie baru je kat blogger baru2 nak jinak2 so malu pulak nak pi...hehehee.....

kepada k.ira n wawa sory x join eh...kesibukan menyebab kan zie x dpt nak join pi mandi manda dan jalan2 dgn ko org.....sory sgt2 sbb bz sgt2 (dlm ati nak pi sgt2 sampai tmimpi-mimpi pi mandi manda)next time pi zie ikut ar..(tue pun klu x bz n balik kg lah ye...)

hujung minggu nie zie x wat pape pun plan dlm otak nak siap kan semua keje2 zie...tapi atas pujukan nisa n lily zie termakan pujukan gak join pi bbq..mmg best.akibatnya keje zie gak x siap dh tangguh lagi..bila lah nak pi buat ye...fuh..mls dah...makan smpai x muat perut (ikut ati nak je abis kan semua..) tq pada ibu n atuk sbb masak sdpt2 dtg2 tingal makan malu pulak..hehhee.... atuk n ibu mmg sporting gila siap karoke lagi..heheee...








ikan bakar patin tue x sempat nak abis kan sbb perut penuh gila...hehhee...akibatnya sampai skrg zie terbayang2 ikan tue...nak makan perut dh terlalu penuh..nasib baik dh rase sikit...hehee..
mmg best semua ikan sungai mmg kesukaan zie...


enjoy mase nie...

Selasa, 6 Julai 2010

gelang tangan batu

gelang tangan dewasa hanya berjumlah RM 15.00 termasuk kos perhantaran.

gelang biru

gelang merah

Gelang lilit

Gelang batu besar

Gelang bunga

Dengan setiap pembelian mana2 gelang batu dewasa dengan gelang kanak-kanak hanya RM20.00 sahaja termasuk kos pehantaran...
gelang tangan kanak-kanak hanya RM 10.00 termasuk kos perhantaran.
gelang kanak-kanak ini sesuai untuk bayi baru lahir sehingga umur 2 thn sahaj....

Isnin, 5 Julai 2010

silk jacquard 1 malaysia

silk jacquard 1 malaysia
RM 60.00 termasuk cost perhantaran
promosi untuk pembelian 2 pasang (boleh campur2 dengan kain yang lain) hanya RM110.00 termasuk kos perhantaran
untuk pembelian 3 pasang (boleh campur2 dengan kain yang lain) hanya RM150.00 termasuk kos perhantaranuntuk sabah dan sarawak perlu tambah RM5.00 untuk kos perhantaranketerangan lanjut sila email / call Ziesalikan@gmail.com017-7401219


sj001


sj 002


sj 003


sj 004

sifon maching



sifon maching
RM50.00
termasuk kos perhantaran
promosi RM 80.00 untuk pembelian 2 pasang termasuk kos perhantaran
kecuali sabah dan sarawak perlu tambah RM5.00 untuk kos perhantaran.


sm 001



SM 002

SM 003

cotton english

cotton english
RM120.00
sekarang hanya RM100.00 termasuk kos perhantaran
untuk sabah dan sarawak perlu tambah RM5.00 untuk cost perhantaran

ce 0602




ce 0601

intai yang lain jom.....

layan wei....

 

My Blog List

impian karut

  • bulan madu ke pulai madukan sabah
  • melancong pi jakarta dan bandung
  • melancong ke serawak melawat ana dan as
  • beli mesin jahit tepi
  • beli mesin jahit (done)
  • beli oven n mix
  • butik pengantin
  • rumah sendiri
  • kereta sendiri
  • kelas mengandam
  • kelas photografi
  • kelas menjahit tudung (done)
  • membeli kemera D90 (done)
  • kelas menjahit pakaian perempuan (done)
  • kelas membuat pakaian lelaki
  • belajar buat kuih talam
  • belajar buat kek

DUIT simpanan SHOPPING