Friends

Isnin, 26 Julai 2010

petaka masuk umah baru

entry nie dh lame dh zie nak buat tapi x sempat2 gara2 zie buat stock baju kanak-kanak nie...tgk lah..x banyak pun buat x sempat mane nak buat..dgn keje lagi.so hujung minggu je lah zie dpt buat..sbb tue zie cakap zie bz sgt2.. tgk2 lah ye baju tue tuk anak klu nak sepasang pun blh zie ader jual kain pasang nya. murah2 je zie jual...


Nie zie nak cerite ttg mase mula2 zie masuk umah baju kat ampang...sbelum nie zie dok s.alam pastu pindah ampang..mase ari zie nak pindah zie masuk kan barang2 je dulu esok nya zie baru dok umah tue...first day mase antar barang-barang zie kan....masuk je bilik yg zie sewa sambil bawak beg baju tetibe je terase sakit je kat kaki x tahu lah kenape zie raba2 lah kat tapak kaki ader rase something yang tajam je bila zie tarik tgk ader kaca dan darah..adoi sakitnya...pastu zie cakap lah kat k.lin tue ader kace lah. zie dan akak tue cari2 lah dari mane kace tue datang..rupanya cermin tingkap bilik zie pecah.......kes budak2 kat blog tue lah main bola pastu kene cermin tingkap kat bilik zie tue...k.lin yang dok umah tue x perasan pun cermin tue pecah lagi pun cermin tingkap tue baru je pecah klu tgk dari kesan nya........yang buat zie pening nie brg banyak lagi kat dlm kereta nak angkat.zie baru je angkat 2 beg je nie ader byk lagi brg nak angkat....dah lah umah tinggi tingkat 3 pastu x der lif tau blog tue...sabar je lah...nasib baik lah zie ader bawak kawan..so zie pakse dia angkat semua barang2 dlm kereta tue..sementara tunggu tue zie bersih-bersih kan lah cermin tingkap dari bilik tue dan letak ubat pati gamat tuk behentikan darahnya... lepas tue zie pi lah kelengkapan kat tesco ampang adoi nak jalan tue tuhan je lah yg tahu sakitnya...tapi kan mase beli2 barang tue kan zie lupa lah kaki luke kene kaca sbb dok sibuk cari brg dan shopping..heheh..blh x mcm tue hahhaa...abis shopping masuk kereta terase balik pulak rase sakit nya..hahhaa...ingat balik kelakar je....(sory lah x der gambar x sempat lah...)

Tue kes ari petama tau nie lepas beberapa minggu lepas tue lagi lah parah kemalangan yang zie hadapi tau...tgn zie luke sbb kene pisau yang baju je beli... bukan luke biase tau...x pecaya tgk video nie dulu..
tgk dari luke tue ko org msti x pecaya kan separuh dari kuku terbelah dua kan...mase kejadian tue darah mancut2 keluar kat lantai kat singki penuh dh darah...so mase tue panic sgt2..dak2 umah makin lari sbb takut adoi.....nak kene kan air takut kepedihan luke tue...so zie mintak tolong ila ikat tgn zie dgn tawel kecik tuk behentikan pendarahan tapi mase tue darah tetap gak keluar tgn dh biru dh tangan so tepakse lah bukak towel tue....darah keluar gak sikit2 mase tue...nak pi klinik zie takut sgt2.fikir kalu dia cuci pedih sgt2 tue yg x thn tue..nak kene kan air pun zie takut lagi lah nak pi klinik taruk ubat..Allah je lah tahu betapa takutn n kecutnya perut nie...k.lin suruh letak minyak gamat pastu balut je.satu mlm tue balut je lah dgn kapas pencuci muke tue..
esok pi gak lah keje tapi tgh x leh nak tulis...heheee....tq pada ila sbb jadi nurse zie mase tue..hehee tolong sapu ubat tolong balut kan...(video tue esok paginya so luke pun dh kering dah) 2minggu gak lah zie jadi cacat skejap makan ke pape ke smua perlukan petolongan org utama yg jadi magse ila..hehehee...3 ari zie x kene kan air kat luke walaupun setitik dan x penah pun pi klinik...heheh takut lah...so kesannya sampai skrg walaupun dah baik luke luarnya tapi stil lagi sakit sebenarnya ader lah rase nilu2 tue lagi....

zie  nak cerite semua nie sbb ingat ttg entry aisumi nak masuk umah baru..so zie slalu ingat bila zie masuk umah baru zie gak..hehehehe

1 comments:

☺[ai][sUmi]☺Chan berkata...

heheee.. umah baru.. biasa lah.. mcm2 hal.. lepas nih dah biasa takpe lah.. kenangan tuuu~ :P

intai yang lain jom.....

layan wei....

 

My Blog List

impian karut

  • bulan madu ke pulai madukan sabah
  • melancong pi jakarta dan bandung
  • melancong ke serawak melawat ana dan as
  • beli mesin jahit tepi
  • beli mesin jahit (done)
  • beli oven n mix
  • butik pengantin
  • rumah sendiri
  • kereta sendiri
  • kelas mengandam
  • kelas photografi
  • kelas menjahit tudung (done)
  • membeli kemera D90 (done)
  • kelas menjahit pakaian perempuan (done)
  • kelas membuat pakaian lelaki
  • belajar buat kuih talam
  • belajar buat kek

DUIT simpanan SHOPPING