Friends

Isnin, 16 Ogos 2010

nasi goreng tomyam......

Nasi goreng Tomyam...

Adoi bulan2 pose nie cerite ttg makanan pulak kan...sebenarnya dah lame zie nak share nie tapi x sempat lah..heheh so kene lah pada bulan pose pulak.....nie lah makanan kegemaran zie tau....mmg sedap gila test lah makan tapi kene masak sendiri tau sbb kat kedai tak berape sedap sgt2....zie pun x pandai sgt nak masak nasi goreng tomyam nie..sbb kadang2 rasenya x sangat terase so jadi x sedap sgt2. so ari tue mase seminggu lagi nak pose zie merempit pu sunway pi umah kawan nak pakse dia masak kan tuk zie....jahatkan...

mula-mula potong ayam jadi kecik-kecik macam zie buat nie...

tumbuk atau blander je daun limau purut,serai,bawang merah dan bawang putih

lepas tue panaskan minyak masuk kan semua bahan-bahan yang ditumbuk atau belander tadi...sampai harum bawang tadi naik.
bila dah naik bau masuk kan lada boh sampai naik minyak.lepas tue masuk kan 2 bungkus paste tomyam
lepastue masuk kan ayam yang telah dipotong kecil2 tadi biarkan ayam tue masak.

kemudian masuk kan sayur-sayur seperti masak tomyam mcm biase tue...
lepas tue masuk kan nasi.mase masak nasi pastikan nasi tue jgn lembik ye....
dah siap...sedia tuk dimakan.....
siap sedia untuk dimakan....wa....bulan pose2 nie zie pun terliur tgk...nie nak kene pi sunway nie mtk kawan zie masak kan........zie siap bawak bekal balik lagi tau....hehehee.....

selamat mencuba..............................

2 comments:

☺[ai][sUmi]☺Chan berkata...

ayooO~ skali cerita bab makan plak dia..

ZieSalikan berkata...

hahaha...zie mmg makan mmg wajip..hahahhaa

intai yang lain jom.....

layan wei....

 

My Blog List

impian karut

  • bulan madu ke pulai madukan sabah
  • melancong pi jakarta dan bandung
  • melancong ke serawak melawat ana dan as
  • beli mesin jahit tepi
  • beli mesin jahit (done)
  • beli oven n mix
  • butik pengantin
  • rumah sendiri
  • kereta sendiri
  • kelas mengandam
  • kelas photografi
  • kelas menjahit tudung (done)
  • membeli kemera D90 (done)
  • kelas menjahit pakaian perempuan (done)
  • kelas membuat pakaian lelaki
  • belajar buat kuih talam
  • belajar buat kek

DUIT simpanan SHOPPING